חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עולם עיצוב הבית

מדריך למעבר דירה: הובלות, אריזות וטיפים

מעבר דירה, ולא משנה באיזה שלב בחיים, הוא משימה לא קלה. יחד עם זאת, אם מקפידים לעבוד בצורה מסודרת, להתכונן מראש ולהיעזר בחברת הובלה ואחסון תכולת דירה שהיא מקצועית ומנוסה, אפשר להתגבר על הקושי ולהצליח במשימה הכל כך חשובה הזו. עומדים בפני מעבר דירה בקרוב? הנה, ובמיוחד בשבילכם, מדריך למעבר דירה שיעשה לכם קצת סדר ובעיקר יכניס גם שקט נפשי, בתקופה שהיא לרוב סוערת.

תכנון מקדים – הסוד להצלחה

כמו בכל דבר, גם כאן הסוד להצלחת המעבר קשור בתכנון מוקדם. ולכן, מומלץ להתחיל לתכנן את המעבר כמה חודשים מראש כדי שיהיה מספיק זמן להתארגנויות וסידורים שונים, הקשורים למעבר עצמו. אחת הדרכים לעשות זאת נכון היא באמצעות רשימה מסודרת, הכוללת את כל המשימות שיש לבצע ואת כל הצעדים הנדרשים למעבר. למשל, בחירת חברת הובלה ואחסון תכולת דירה כדי לשריין איתה את ההובלה בתאריך הנדרש, שינוי כתובת בכל המשרדים הרלוונטיים, איסוף קרטונים לאריזה וכל הציוד הנדרש ועוד ועוד. 

אריזה נכונה – טיפים לארגון יעיל

חלק מהמעבר הוא אריזה והיא חייבת להיעשות בצורה נכונה כדי לעבור את כל התהליך כמה שיותר קל. כדאי מאד להתחיל לארוז את הציוד ואת הפריטים השונים בבית כמה שיותר מוקדם ולהתמקד בעיקר באלה שאינם בשימוש יום יומי. חשוב מאד להקפיד להשתמש בקרטונים חזקים ואיכותיים ולא לשכוח לסמן כל אחד מהם בבירור, תוך התייחסות לתוכן הקרטון ולחדר שאליו הוא מיועד. באשר לחפצים שבירים, יש להקפיד לארוז אותם בצורה זהירה ולהשתמש בריפוד הולם שיגן עליהם במהלך ההובלה.

משאירים או מוסרים – מתחילים מחדש

כפי שתגיד לכם כל חברת הובלה ואחסון תכולת דירה, מעבר של דירה הוא הזדמנות נפלאה לארגן את כל החפצים והפריטים מחדש ולהיפטר מכל מה שלא צריך. ולכן, עוד לפני שאתם מתחילים באריזה, וכמובן גם תוך כדי, עברו על כל הפריטים והציוד שצברתם עם השנים, ובחנו האם אכן יש לכם צורך בהם או שאולי אפשר לזרוק או לתרום אותם לאחרים. ארגון מחודש כזה יקל משמעותית על ההובלה וגם יאפשר לכם להתחיל מחדש בבית שאליו אתם עוברים, ובעיקר גם – עם פחות בלאגן!

יום המעבר – מתארגנים כהלכה

ביום המעבר עצמו, חשוב להתנהל בצורה מסודרת ומאורגנת. כדאי להכין מראש, יום לפני, תיק עם כל החפצים והפריטים החשובים שלכם ושל שאר בני המשפחה, למשל מסמכים שונים, תרופות או בובות שהילדים אוהבים. כך, ומיד עם ההגעה אל הבית החדש, תוכלו למצוא אותם בקלות מבלי לפתוח את כל הארגזים או לתהות היכן אחסנתם אותם. מעבר לכך, חשוב שתעבדו בשיתוף פעולה עם חברת ההובלה שבחרתם. וזה אומר, בפועל, לתת הוראות מסוימות לגבי הטיפול בחפצים כלשהם שלכם או הנחיות חשובות אחרות, שכדאי להם לקחת בחשבון. 

הצעדים הראשונים בבית החדש – נחיתה רכה

סוף סוף הגעתם אל הבית החדש שלכם, וזה הזמן, לאחר מנוחה קלה, להתחיל לפרוק את הארגזים. לפני כן, מומלץ לבקש מצוות חברת ההובלות שלכם להניח את הקרטונים בחדרים הרלוונטיים, מה שיקל עליכם בסחיבה. מבחינת סידור וארגון, חשוב שתיקחו את הזמן כי זו צפויה להיות משימה שנמשכת זמן רב, אבל – אל תיבהלו. ככה זה אצל כולם. כדי לא להתייאש כל כך מהר, התחילו בארגון וסידור חדרי השינה, שלכם ושל הילדים, כדי שכולם יוכלו לישון כראוי ביום הראשון שלאחר המעבר. המשיכו, לאחר מכן, ולאט לאט, אל המטבח ואל חדרי הרחצה והפכו את זה למשימה משפחתית, כדי לאפשר לכולם נחיתה רכה ונעימה יותר. 


מודעות: